.

Biarlah YM Berbicara - Bab 11 3:09 PM

KU bersidai di meja penyambut
tetamu. Tidak ada apa yang
hendak dibuat. Memandang
ke arah Mira yang asyik menulis sesuatu di kertas.
Pasti mencatat pesanan penggilan untuk staf. Sesekali aku
tebarkan pandangan ke arah Sharifah. Sharifah pula
santai bersandar di kerusiku yang kini menjadi miliknya.
Menerangkan sesuatu kepada pekerja baru yang mengganti
tempatnya. Aku pula? Bosannya… Kak Lisa ada hal yang
hendak diselesaikan di mejanya.
Meja sementaraku di dalam bilik Encik Firdaus,
kubiarkan kosong tidak berpenghuni. Tidak selesa berada di
bilik Encik Firdaus. Berdua-duaan pula tu. Takut kena
tangkap basah. Ha ha ha. Kalau macam ni sampai akhir
bulan, mahu aku mati kebosanan. Hendak layan YM dengan
Charming, tak ada peluang la pulak. Hendak berYM di bilik
Encik Firdaus, seganlah pulak. Walaupun memang tersedia
komputer di mejaku.
“Kau ni, kenapa Diya? Macam kucing hilang anak
aja aku tengok,” tegur Mira tiba-tiba.

“Bosanlah…”
“Dah naik pangkat pun, bosan juga ke?”
“Mana ada aku naik pangkat? Aku cuma tukar kerja
aja. Mana ada naik pangkat? Pandai aja kau buat cerita.”
Mira tersengih. “Apa-apa sajalah. Tapi, bunyinya
lebih kurang jugalah. Kenapa kau duduk kat sini? Pergilah
duduk kat meja kau.”
“Hai, menghalau nampak. Kenapa? Tak suka aku
duduk kat sini ke?”
“Tak adalah… nanti kesian pulak bos tu. Tercaricari
secretarynya. Pecah rekod pula nanti. Bos kena cari
secretary, pasal secretary suka main sorok-sorok.”
Aku membuang pandang. Carilah kalau dia nak
cari. Aku tak kisah. Lagipun bukan jauh pun aku menghilang.
Kat sini aja.
“Tak sabarlah aku nak pergi Pulau Redang.
Bestnya... Kak Lisa cakap ada banyak program tau. Semuanya
best-best.” Mira mengubah topik perbualan.
Bagus! Menarik juga topik yang Mira buka ni. Tak
adalah asyik cakap pasal aku dengan Encik Firdaus aja.
“Program apa?” soalku ingin tahu.
Mira merenung tajam wajahku.
Aku tersengih.
“Aku tahulah sejak jadi secretary ni, aku bertambah
lawa. Tapi, janganlah pandang aku macam tu. Seriau you!”
Aku berlawak menanggapi renungan tajam Mira.
Mira tergelak. “Uwek! Perasannya anak dara ni.”
Aku pula tergelak riuh. Memang sengaja mahu
menyakat Mira.

“Kau berkongsi meja dengan Kak Lisa, tapi kau
boleh tanya aku program kat sana? Kan Kak Lisa yang
aturkan semua rancangan, semua program. Takkan kau tak
tahu apa-apa?
“Entah… mana aku tahu. Lagipun, aku tak tanya
pun!”
“Patutlah. Tak prihatin langsunglah kau ni. Macam
mana nak jadi pembantu bos ni?”
“Laaa… apa pula rasional hubung kait antara
program hari mesra staf dengan kerja aku ni? Tak ada kenamengena
langsung! Lagipun, malas aku nak tanya. Asal aku
tanya aja, Kak Lisa tu senyum. Tak pernah nak cerita pun!”
Mira tersenyum.
“Kau ni ada kerja ke tak sebenarnya?” soal Mira
sekali lagi.
Aku pandang wajah Mira. Nampaknya gadis ni,
benar-benar nak halau aku ni. “Kalau kau tak suka aku duduk
sini, aku blahlah!”
“Eh… eh… bukanlah. Aku sakit perut ni. Kalau kau
tak ada kerja, ganti kejap. Emergency ni!”
Laaa… minah ni. Buat gimmick betul.
“Boleh. No hal punya! Pergilah. Lagipun, aku
memang tak ada kerja ni. Tunggu Kak Lisa habiskan kerja dia
dulu. Lepas tu, mungkin ada kerja sikitlah kut. So, cepat
sikit.”
“Okey... thank you.”
Aku tersenyum memerhati Mira yang cepat-cepat
berlalu. Aku menggeleng perlahan. Melangkah malas ke
kerusi Mira. Termenung di situ. Bosannya.
“Excuse me!”

Aku mendongak. Senyum lebar kuukir.
“Yes. What can I do for you sir?” soalku sopan.
Agaknya inilah penyambut tetamu paling sopan di Malaysia.
Aku senyum lagi. Perasan. Lelaki di hadapanku turut
tersenyum lebar.
“Yes. Please…”
Aku mengangkat kening. “Apa dia? Kalau saya boleh
tolong, saya tolong…”
Lelaki itu masih tersenyum sambil bersandar pada
kaunter. “Boleh tolong beritahu saya, apa nama awak?”
Senyumku pudar perlahan-lahan. Nak mengayat
pula mamat ni!
“Itu tak ada dalam service kamilah encik.” Aku
bersuara tapi, masih bersama senyuman yang ala-ala sedikit
kelat. Tidak kena dengan jiwa betul kalau terpaksa
berhadapan dengan manusia seperti ini.
“Saya Farid. Nice to meet you. Boleh berkenalan?”
“Nice to meet you too. Boleh, tak ada masalah. But,
so sorrylah encik. Salesman is not allowed to be here.”
“Salesman? You cakap I ni, salesman? Muka
handsome macam I ni, ada rupa salesman ke?”
“Salesman sekarang handsome-handsome encik.
So, kalau encik nak jual apa-apa barang kat sini, tak bolehlah.
Kalau nak jual minyak urut… lagilah tak boleh. Diharamkan,
encik.”
Lelaki itu tersenyum. “Tak boleh ya?”
Aku tersenyum sambil mengangguk.
“Saya ni, salesman ya?”
Aku mengangguk lagi.

“Jual minyak urut ya?”
Aku senyum sambil menjongket bahu.
“I like you. First time in my life, I dapat penghinaan
sebesar ini. But, still I like it. Sesekali kena reject, best juga
rasanya. Lagipun bukan senang nak jumpa perempuan kutuk
saya macam awak buat ni. Nampaknya langkah kananlah
saya hari ni,” sambung lelaki itu bersama senyuman panjang.
Aku turut tersenyum. Sesekali kena reject? Oh…
tak pernah kena reject rupa-rupanya. Patutlah gaya cool
semacam. Perasan handsome rupa-rupanya. Tapi, memang
lelaki ni, handsome. Dan, kena kutuk pun dikira langkah
kanan ke? Pelik betul orang lelaki zaman sekarang ni. Aku
menyambung sengih. Terasa lucu mendengar kata-kata lelaki
di hadapanku ini.
“Bos awak mana?”
“Bos mana satu yang encik nak jumpa? Big boss
ke?”
“Big boss? No. I tak ada chemistry dengan big boss
you. I tak nak jumpa dia.”
“So, encik nak jumpa Encik Firdaus ke?”
“Boleh juga. Tapi, buat masa ni… rasanya I nak
jumpa you dulu. Miss...?”
Aku senyum. Belum berputus asa rupa-rupanya
lelaki ini. “Saya interkom Encik Firdaus ya?”
“Alaaa… nantilah dulu. I bukan nak cepat pun.
Banyak lagi masa I. Kita sembang-sembanglah dulu.”
Aku pandang wajahnya agak lama. Kesopanan dan
kesabaran rasa makin berkurangan. Etika penyambut tetamu
pun semakin menipis ni.
“Well, I know I ni handsome. Tapi, jangan la renung

I lama-lama macam ni. I takut… malam ni, you tak lena
tidur.”
Uwek! Tadi, Mira yang buat kat aku macam tu.
Sekarang, aku pula yang berbulu tekak mendengar kata-kata
lelaki ini. Perasannya! Lelaki itu tergelak macho. Aku pula
terus memandangnya dengan pandangan yang tidak begitu
mesra pelanggan.
“Angah! What are you doing here?”
Angah? Aku menoleh. Encik Firdaus tercegat di
belakangku. Memandangku seketika sebelum matanya jatuh
ke wajah lelaki di hadapanku itu. Lelaki itu tersenyum.
Bergerak mendapatkan Encik Firdaus.
“Apa khabar, along?” sapanya sambil mencapai
tangan Encik Firdaus. Bersalam dan mencium tangan lelaki
itu.
Angah? Along? Tidak! Mengapa aku sering
melakukan kesilapan bodoh macam ni? Mana aku nak
sembunyi sekarang ni? Baik punya bahasa aku berikan pada
jejaka handsome ni. Rupa-rupanya adik Encik Firdaus ke
lelaki ni? Aku tersenyum kecut apabila Encik Firdaus dan
Farid sama-sama memandangku.
“And, you… what are you doing here, Diya?”
Aku sedikit gementar melihat wajah Encik Firdaus
yang serius. Mana pergi senyum manisnya selama ini?
“Mira pergi toilet kejap. So, saya ganti dia kejap.”
“Saya rasa tadi Lisa cari awak. Awak tak payah
duduk kat sini. Panggil Sherry, suruh Sherry ajar that new
girl. Next time biar dia yang tolong cover Mira.”
Aku terkedu. Tidak pernah pula lelaki ini bising
setiap kali aku tolong gantikan Mira. Kenapa hari ni, lain

macam saja anginnya? Datang bulan ke Encik Firdaus ni? Aku
tersenyum lucu dengan lawakku sendiri.
“Now, Diya!”
“Errr… ya… ya… Baik Encik Firdaus.” Segera
jemariku menekan nombor sambungan ke meja Sharifah.
“Sherry, datang kat receptionist kejap. Bawa Rina
sekali!” Tanpa menunggu jawapan daripada Sherry, gagang
terus aku letak.
“Oh… Diya. What a nice name. Cantik nama
macam orangnya,” Farid bersuara sambil tersenyum nakal.
Aku cuma tersenyum kecil. Dengan kata-kataku
tadi, tiba-tiba aku malu hendak berhadapan dengan lelaki
itu. Cabul betul mulut ini!
“Diya… ni adik saya, Farid. Jangan layan sangat Si
Bujang Senang sorang ni,” katanya memberi amaran.
“Bujang Senang?” Serentak soalan itu keluar dari
mulut aku dan juga Farid.
“Yes, species buaya paling ganas di Malaysia.”
“Along!” Farid bersuara sedikit geram. Riak geram
itu jelas kelihatan di wajahnya.
Aku pula, tergelak kecil. Betul. Betul. Aku setuju!
Encik Firdaus tersenyum kecil.
Leganya aku melihat senyuman di bibir Encik
Firdaus. Aku tidak suka melihat muka serius Encik Firdaus.
Kenapa perlu Encik Firdaus sembunyikan senyumannya yang
menawan itu? Betul tak?
“Mari ke bilik along.”
Farid membuat muka selamba. “So, Diya. Nanti kita
sambung cerita kita ya?”

Aku tersengih separuh hati.
Encik Firdaus merenung wajah adiknya tanpa
senyum. “Jangan nak kacau secretary along!”
“Ala… apa salahnya. Secretary aja, kan? Bukan wife
kan?”
Mataku bulat memandang Farid. Cabulnya mulut
dia ni!
Encik Firdaus pula diam. Cuma matanya yang
melekat di wajah adiknya.
Farid tersengih sambil mengangkat tangan
menunjukkan isyarat ‘peace’. Sudahnya tubuh Farid ditolak
agar bergerak meninggalkan ruang penyambut tetamu.
Aku menarik nafas lega sebaik sahaja dua lelaki itu
hilang daripada pandangan.
“Amboi!!! Tarik nafas panjang nampak. Kenapa?
Apahal panggil aku? Apa pula Encik Firdaus cakap dengan
kau tadi?”
Aku memandang Sharifah yang tiba-tiba terpacak
di hadapanku. Perlahan aku mengangkat pungung.
“Entah… tak tahu. Tiba-tiba angin semacam. Ni,
dia suruh kau train Rina buat receptionist’s task. Lepas ni,
dia cakap, Rina yang akan cover Mira.”
“Kenapa?”
“Mana aku tahu. Kau tanyalah dia. Okeylah! Aku
pergi dulu. Kak Lisa cari aku ni.”
Sharifah mengangguk sambil memberi isyarat
kepada Rina supaya duduk di kerusi Mira.
Aku pula cepat-cepat berlalu mencari Kak Lisa.
Wanita itu kelihatan sedang tekun menaip sesuatu di hadapan

komputer. Dengan tergesa-gesa aku menghampirinya. “Sorry
kak!”
“Sorry? What for?” Kak Lisa bertanya dengan muka
hairan. Aik! Boleh buat muka blur pula? Kan ke dia cari aku?
“Akak cari saya, kan?” soalku.
Kak Lisa tersenyum nipis. Wajahnya masih jelas
kelihatan sedikit kehairanan. “Akak cari? Siapa cakap?”
“Encik Firdaus cakap akak cari saya.”
Senyum Kak Lisa makin melebar.
“Kenapa akak senyum pulak?”
Kak Lisa menggeleng perlahan. Senyuman masih
mekar di bibirnya. “Awak dengan Farid ke tadi?”
Aku mengangguk perlahan.
“No wonderlah….”
Aku terlopong tidak faham. Terasa seperti ada satu
rahsia di antara Encik Firdaus dengan Kak Lisa. Apa dia?
“Akak ada rahsiakan sesuatu daripada saya ke?”
soalku cuba mencungkil apa yang aku rasakan misteri di
antara Encik Firdaus dengan secretarynya itu.
Kak Lisa menggeleng perlahan. “Mana ada? Tak ada
rahsia apa-apalah!”
Aku diam sambil memandang wajah Kak Lisa.
Langsung aku tidak percaya. Aku melabuhkan punggung di
kerusi di hadapan Kak Lisa. “Encik Farid tu, adik Encik Firdaus
ke, akak?”
“Haah!”
“Saya tak pernah nampak pun. Rasanya sejak saya
kerja kat sini, tak pernah pun saya jumpa dia.”
“Memang pun awak tak pernah tengok dia. Dia kat

Singapore. Dah tiga tahun lebih dia kat sana, merajuk dengan
Tuan Rashid.”
Aku cuma mendengar. Patutlah dia cakap dia tak
ada chemistry dengan big boss. Ada perselisihan ruparupanya.
Dan, patutlah aku tidak kenal dia. Bila aku mula
bekerja di sini, dia sudah tiada. “So, kenapa akak cari saya
tadi?”
“Oh, itu…! Akak pun dah lupa. Just forget it,” balas
Kak Lisa sambil tersenyum.
Macam menipu aja mukanya ni. Ishhh…
musykilnya! hati aku berbisik.
Suara orang bercakap membuat aku berpaling.
Encik Firdaus baru keluar dari biliknya bersama Farid. Aku
segera memalingkan muka. Tidak mahu bertentang mata
dengan Farid.
“Hai… Diya. Tunggu saya ke?”
Aku mengangkat muka. Cepat mesra sungguh adik
Encik Firdaus ni. Aku cuma tersenyum.
Lisa turut tersenyum.
“Kata nak cepat, kan? Pergilah balik. Kang lama
pula Nasha tunggu kat kereta tu,” Encik Firdaus bersuara.
“Along ni, macam menghalau aja. Okeylah, saya
pergi dulu. Lisa, I pergi dulu. Nice to see you again. Make
sure ajar sweet girl ni pasal PR sikit. Jangan bantai semua
yang datang tu nak jual minyak ubat.”
Aku tunduk malu. Hai… terkena paku buah
keraslah!
“Jual minyak ubat? Diya? Kenapa? Siapa yang jual
minyak ubat?” soal Kak Lisa hairan.
Perlahan aku mengangkat muka. Bersama

senyuman yang tak berapa manis, perlahan juga aku
mengangkat punggung.
Farid tersenyum penuh makna.
Encik Firdaus pula, menatap wajahku tidak berkelip.
Menunggu jawapan untuk soalan Kak Lisa barangkali. Takkan
aku nak beritahu dia, aku baru lepas kutuk adik dia ni. Mahu
masam balik senyumnya yang manis ni.
“Nothing. Hmmm… saya rasa saya kena pergi dulu.
Ada kerja sikit.” Aku bersuara sambil cepat-cepat melangkah
menuju ke bilik Encik Firdaus. Meninggalkan tiga manusia
itu. Menuju ke arah meja sementaraku. Cuma di sinilah
tempat untuk aku bersembunyi sekarang.
Dengan malas aku melabuhkan punggung ke
kerusi. Sekarang apa aku nak buat di sini. Mungkin aku patut
berbicara dengan Charming. Lagipun sudah hampir dua
minggu aku tidak bersembang dengan Charming di dalam
Yahoo Messenger.
Yahoo Messenger aku aktifkan. Melihat kalau-kalau
Charming online. Yes! Dia online. Aku tersenyum lebar.
Namun, senyum itu perlahan menghilang apabila pintu bilik
dibuka. Encik Firdaus melangkah masuk. Kacau betul! Aku
memerhati Encik Firdaus yang bergerak ke mejanya. Duduk
di kerusi sambil membelek-belek kertas di hadapannya.
Hmmm… lantaklah! Dah tak ada tempat aku nak
pergi ni. Terpaksa jugalah aku duduk di sini. Dan, dah
terlanjur duduk di sini, mungkin ada baiknya aku mencari
Charming. Jemariku mula melekat pada keyboard.
Ugly Betty: BUZZ!!!
Charming: Hai... salam
Aku senyum. Berbalas rupa-rupanya.

Ugly Betty: Salam
Charming: Tengah buat apa tu?
Ugly Betty: Tengah menyorok. He he he...
Charming: Menyorok? Menyorok daripada siapa?
Ugly Betty: Lupakanlah! Tak penting pun…
Charming: Laaa cakap jelah. U nyorok daripada
siapa? Ada peminat rush ke?
Ugly Betty: Haah
Aku senyum. Saja bagi Charming tidak senang
duduk.
Charming: Aik!!! Ini yang tak sedap dengar ni.
Ramai ke peminat U?
Ugly Betty: Tak adalah. Main2 je. I ni mana ada
peminat. Lari daripada adik bos tadi.
Charming: Adik bos? Kenapa? Dia nak tackle U ke?
Ugly Betty: Lebih kuranglah. Mana tahu dia adik
bos. Dia ayat I macam-macam. Nasib baik tak kena marah.
Charming: Apa U cakap?
Ugly Betty: I ckp dia salesman. He he he. Nak jual
minyak urut. I cakap jual minyak urut diharamkan kat ofis I.
Jemariku yang asyik menaip terhenti. Ada
gangguan. Gelak Encik Firdaus menarik perhatianku. Apahal
pula bos aku ni? Tiba-tiba gelak sorang-sorang. Aku
memandang pelik. Kebetulan Encik Firdaus pun memandang
ke arahku. Melihat wajah hairanku barangkali, dia
tersenyum.
“Sorry,” ujarnya sepatah.

Aku turut tersenyum. Kemudian mata kualihkan
semula ke skrin komputer. Lantaklah! Agaknya Encik
Firdaus pun tengah chatting kut. Aku tersengih. Terfikir
dengan siapalah agaknya lelaki itu sedang bersembang. Tibatiba
terdetik di hati, apalah agaknya yang akan dibualkan oleh
orang yang serius seperti Encik Firdaus tu. Mesti skema
agaknya. Aku tergelak kecil.
Charming: Dia cakap apa, bila U cakap kat dia
macam tu?
Aku tersenyum.
Ugly Betty: Dia gelak. N… U know, dia ckp dia suka.
Pasal tak pernah kena reject katanya. Jadi, bila sesekali kena
kutuk n kena reject, dia ckp best. Psiko betul lelaki camtu.
Charming: Hmmm... hensem ke adik bos U tu?
Sampai tak pernah kena reject?
Ugly Betty: Hensemlah jugak. Tapi, bos I lagi
hensem. He he he...
Charming: Tak terpikat ke?
Ugly Betty: Kat sape? Bos I ke adik bos I?
Charming: Bos U lah…
Ugly Betty: Hmmm… entah. Tak ada kut.
Charming: Kenapa?
Ugly Betty: I ni jenis realistik. Nak mimpi siang hari
buat apa? Sah-sah tak sepadan dengan I. Buat apa nak
berangan, kan? Ukur baju kat badan sendirilah. Tul tak?
Charming: Kalau dia suka kat U macam mana?
Ugly Betty: Ish, tak adalah. Mustahillah tu!
Charming: I cakap kalau… kalau dia suka kat U, U
akan terima dia?

Ugly Betty: No
Charming: Kenapa?
Aku termangu seketika. Charming ni, buat-buat
tidak faham pula. Pasal aku dah suka kat kaulah. Mana boleh
aku suka kat orang lain lagi? Hatiku menjerit sendiri.
Charming: Helooo… kenapa diam? Cakaplah
kenapa U tak terima dia?
Aku teragak-agak. Hendak berterus terang tetapi
ada rasa malu yang membelenggu diri ini.
Charming: Sayang... tell me. Why?
Ugly Betty: Sebab…
Ugly Betty: Sebab I suka kat U
Mak! Malunya. Rasa macam nak sorok muka bawah
meja. Walaupun aku tahu Charming tak akan nampak aku.
Charming: U mean, U love me?
Mak oiii. Janganlah tanya soalan macam tu
Charming. Malu saya nak jawab.
Charming: Seriously. Answer me. Jangan diam
macam ni.
Alahai. Serius pula perbualan hari ni. Tak pasalpasal
pecah rahsia aku cintakan dia. Selalunya dia saja yang
meluahkan perasaan. Pasal perasaan aku pula, faham-faham
sendirilah, Charming. Tak payahlah tanya-tanya macam ni.
Apa aku nak cakap ni?
Charming: Please. I perlukan jawapan.
Ugly Betty: If I say yes?
Charming: I’m the luckiest man in the world! Ini
yang I tunggu dari U sekian lama. At last, U mengaku juga U
sukakan I. Thanks!

Aku tersenyum malu. Saat itu juga pandanganku
berlaga dengan pandangan Encik Firdaus. Cukup romantis
renungan lembut itu. Terasa menusuk kalbu. Segera aku
alihkan pandangan. Ada orang main mata dengan sayalah
Charming. Aku tersenyum kecil.
Charming: Kalau boleh I tanya. Kenapa U suka kat
I? Padahal U x kenal I pun.
Ugly Betty: I can’t answer that question. No answer
actually. Cuma, I rasa selesa n bahagia bila dapat bercakap
dengan U. N u? Soalan yang sama I tanya kat U. Kenapa U
suka kat I? Padahal U tak kenal I.
Charming: I kenal U.
Ugly Betty: ?!
Charming: I rasa I kenal diri U melalui kata-kata U.
I’m falling in love with all that things.
Ugly Betty: Let say, kalau U jumpa I , n I x memenuhi
ciri2 wanita idaman U, macam mana?
Charming: Now, I tanya soalan yang sama pada U.
What will U do, kalau itu terjadi pada U?
Ugly Betty: Tak pernah terfikir pun. He he he.
Charming: Me too.
Aku senyum. Hampeh betul jawapannya! Tapi, bila
difikir-fikir, sama hampeh dengan jawapanku.
Charming: I pasti itu tak akan terjadi. Sebab I pasti
sangat-sangat I akan suka pada U. Kalau U… itu I tak tahulah.
Harap-harap U pun akan suka pada I. Berharap sangat U akan
terima I. Because I really love you. Really… really love U. So
much!!!
Aku terdiam seketika. Serius pula bicara Charming
hari ni. Terharu pun ada dengan kata-katanya. Benar-benar

ikhlaskah lelaki ini ingin mendampingiku secara serius? Tibatiba
terdetik soalan itu di hati. Dan aku pula, benar-benarkah
aku bersedia menerima Charming sebagai teman hidup,
walhal aku langsung tidak mengenalinya.
Dalam rasa bahagia, tiba-tiba terselit rasa waswas.
Waswas pada Charming atau pada diriku sendiri? Aku sendiri
tidak tahu. Sudahnya aku termangu sambil membaca ayatayat
romantis dari Charming. Tiba-tiba juga perasaan ini
berbelah bahagi. Alamak! Kenapa rasa macam ni pula?
Sekejap rasa macam cinta sangat kat Charming ni. Tapi,
sekejap ada pula rasa kurang yakin pada lelaki ini. Tiba-tiba
teringat kata-kata Sharifah. Mana ada lelaki yang akan jatuh
cinta pada perempuan yang langsung dia tidak kenal. Hati
mula berbisik. Charming cuma mempermainkan aku ke?

16 comments:

ayu said...

mmm....bestnya....huuuu..kalau la aku yg jadi Diya.....

Anonymous said...

hahaha..firdaus r tu charming..kn?kn?

naila said...

best nye buku ni...

Bebara Apui said...

mungkin angah F tu PCharming?....rasanya nobel ni charming macam p.c lah....haaaaaa...bacalah lagiiiii..........

Anonymous said...

adoi!!!klaka la!!

Anonymous said...

bezznye!!! nk bce bku dia, tp x jmpe kt kedai... klau nk beli online, x pndai=( anyway citer ni mmg gempak r!!!!

Anonymous said...

npe x siarkan lgi bab yg seterusnya....

Dee said...

confirm n jitu charming tu firdaus!!!

Anonymous said...

aq tau...charming 2 mst en firdaus..bhgianye klu bbnde 2 jd kt aq..ngeh3...

Anonymous said...

hahahahha ! kelaka sgt2 bab yg niey . . adoyyy pecah pewot aku glakk .. sweet sgt2 lha . . sk watak firdaus tuh . . rse cm aku lak yg berada di tmpt diya . . alahai, bhagianyer lha . .

addin said...

wow..best siot...klakar giler bab nie...pecah ketawa tgh2 mlm nie

ummiatikah said...

sah2 en. firdaus tu charming right!!!

risya said...

huhuhu make me crazy this story..
sy ase prince charming 2 en daus lerr...
x sbar nak thu spekah gerangan prince tue..
so sweettt..

Nichkhun ang ang said...

hahaha...charming...diorng chatting depan2...sah la mmg dia firdaus..siap leh gelak lak tuh..xreti nak cover...lngsung..aduhai..best la diya n firdaus ni...skit prowt glak2!!

FaraMISS Kejam said...

huhuhuhu...chat ngn bos sndiri rpunyer...bsnyer...jd dhia...hadoi.

ernie LILY said...

alahai,untungnye jd dhia...

Post a Comment

Pembelian Secara Online

Anda Boleh membeli secara online melalui ((klik disini))